GYIK - Gyakran Ismételt Kérdések

Fogcsikorgatás

Sokszor mi magunk észre sem vesszük, csak aki hallja az éjszakai fogcsikorgatásunkat, esetleg észleljük a tüneteket amit az egész éjszakai csikorgatás okoz.A kiváltó ok legtöbbször a stressz.
Célszerő a kiváltó ok megszüntetésén dolgozni, de amíg ez folyamatban van, addig is van segítségünk!Fogorvosunk lenyomatvétel után készíttet egy személyre szabott sínt, amelyet lefekvés előtt kell felhelyezni a fogakra.Ez a sín tompítani tudja a fogakra ható túlzott nyomást, súrlódást.
Reggel levesszük a fogainkról, megmossuk és a tároló dobozában tartjuk a következő használatig. Eleinte szokatlan és furcsa lehet, de legtöbb esetben ez az érzés pár nap alatt elmúlik. Amennyiben ilyen probléma áll fent Önnél vagy hozzátartozóinál, ismerőseinél legjobb, ha felkeres minket a 06302105777 – es telefonszámon, és segítünk!

Hogyan jött divatba a fogfehérítés?

A fogak fehérítése az Egyesült Államokból indult hódító útjára és vált a fogápolási rutin részévé. Európában, Németországgal egy időben hazánk volt az az ország, ahol elsőként mutatták be a ZOOM technológiával végzett fogfehérítést. A ZOOM Mekkája természetesen Hollywood, ahol mindennaposak ezek a beavatkozások. Nem számít képernyőképesnek, sőt, manapság már szalonképesnek sem az, akinek nem megfelelően ápolt és fehér a fogsora.
Felismertük azt a fontos tényt is, hogy a fehérített fogsor nem csupán esztétikai kérdés, hanem a fogbetegségek megelőzésében is fontos szerepet játszik.

A fejlődő magzat a terhesség ideje alatt kálciumot szív el az anya fogaiból?

Ez így ebben a formában nem igaz,  az viszont igaz, hogy a kisbaba fejlődése során kálciumot - a fogak jelentős részét képező anyag - is elvon az anyuka szervezetétől. A baba számára elengedhetetlen fontosságú kalcium egy részét az anya szervezete a fokozott bevitelből, annakhiányában pedig a csontállományban fellelhető tartalékokból pótolja, nem a fogakból. Ennek ellenére a kismamák életében a szájhigiénia különleges gondoskodást kíván.
Image

Mi okozhat fogászati allergiát?

A fogászati allergiás reakciók okozói általában a fémek.

A fém ötvözetek alkotóelemei azért válthatnak ki allergiás reakciót, mert a szájban oldódva az ötvözetből kiváló fémionok a véráramon keresztül a szervezetbe jutnak.

Az allergiás reakciók főbb tünetei:
• szájszárazság
• a nyelven bizsergő érzés
• szájnyálkahártya-fekélyek
• égésszerő érzet a szájban
• ínygyulladás, ínyvérzés
• a szájkörnyéki bőr gyulladása
• ekcéma
• savanyú vagy fémes íz érzés
• bőrkiütések
• hajhullás
• állandó fáradtságérzet, állandó hőemelkedés
• ízületi gyulladás
• viszketés

Fontos tudni, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ezeket a tüneteket az allergia váltja ki, de nem lehet kizárni. Fogorvosunk teendője, hogy egy szakszerő átvizsgálást követően az általa tapasztalt tünetek alapján ha szükséges allergológiai vizsgálatot kér a bőrgyógyásztól.
Image

A bölcsességfogakat nem kell eltávolítani, mert majd kinőnek, és így alkalmasak lesznek fogpótlás viselésére?

Ez a legritkább esetben van így. A bölcsességfogak az esetek nagy részében atípusos alakúak, atípusos pozícióban vannak és számos kórfolyamat okozói lehetnek. , általában fogmosás során nem hozzáférhetőek és így rontják a szájhigiénét. A bölcsességfogai állapotáról és helyzetéről tájékozódjon részletesen.
Image

Ha valahol vérzik az íny, akkor ott nem szabad megmosni?

Éppen ellenkezőleg, az íny azért vérzik, mert gyulladt, így mennél inkább nem mossuk meg, a gyulladás annál erősebbé válik. Ha az íny valahol rendszeresen vérzik, akkor annak más oka is lehet, így ilyenkor mindenképpen javasolt felkeresni a fogorvost.
Image

A rossz fogak valóban örökletesek?

Ez a kijelentés ebben a formában nem teljesen igaz!
Mindenki a saját fogainak egészségéért felelős. Örökletes legfeljebb a fogszuvasodás elleni védekezőképességünk lehet. Fogaink egészsége leginkább attól függ, hogy mennyire vagyunk öröklött fogazati tulajdonságaink "segítségére": még a legkedvezőbb örökletes tulajdonságok esetén is romolnak a fogak, ha nem ápoljuk őket, és nem járunk rendszeresen a féléves fogorvosi kontrollra.
Image

KLINIKÁK DENT Dental Ltd.
Office: 1083 Budapest, Szigony u. 41.
VAT num: 23584851-1-42
Phone: +36 30 210-5777